logo
امروز : پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴
[ شناسه خبر : ۴۱۰۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
بخشدار منطقه قره‌پشتلو زنجان خبر داد:

رفع مشکل آب ۱۵ روستای منطقه قره‌پشتلو

رفع-مشکل-آب-۱۵-روستای-منطقه-قره‌پشتلو
بخشدار منطقه قره‌پشتلوی زنجان از پیشرفت قابل توجه در رفع مشکل کم‌آبی مزمن این منطقه خبر داد و گفت: مشکل آب ۱۵ روستا برطرف شده است.

محسن زمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه سال جاری برای اولین بار منطقه قره‌پشتلو با تنش آبی جدی مواجه نبوده است، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از پروژه‌های آبرسانی در این منطقه به انجام رسیده و با اجرای طرح‌های جدید، مشکل آب شرب روستاهای باقی‌مانده نیز در آینده نزدیک برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه افزود: پروژه آبرسانی روستای سلیمان‌بلاغی در حال اجرا است و توافقنامه آن نیز امضا شده است. همچنین، مشکل روستای ماری که با کمبود مخزن آب مواجه بود، با انتقال مخزن آب به منطقه بالای بافت جدید و اجرای شبکه آب جدید، در حال حل شدن است. طرح احداث مخزن جدید این روستا نیز در برنامه‌های سال جاری قرار دارد و در صورت تامین اعتبار سال آینده اجرا خواهد شد.

بخشدار منطقه قره‌پشتلوی زنجان با اشاره به اینکه تنها روستای اوچ بلاغ همچنان با مشکل جدی آب شرب مواجه است، گفت: علت این مشکل وجود نیترات در سفره‌های آبی منطقه است که آب را غیرقابل شرب می‌کند. با این حال مخزن و شبکه آب این روستا آماده است و در صورت تامین آب سالم، مشکل برطرف خواهد شد.

وی همچنین به پیشرفت‌های حاصل شده در روستاهای دیگر اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته، حدود ۱۵ روستای منطقه با مشکل آب شرب مواجه بودند که با تلاش‌های انجام شده مشکل اکثر آن‌ها برطرف شده و در حال حاضر تنها چند روستای محدود با مسائلی نظیر ساماندهی شبکه آب و کمبود آب مواجه هستند که در حال پیگیری و رفع شدن است.

زمانی در پایان، از اجرای طرح‌های ساماندهی و حفاری قنات در روستای بیرون‌ده خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با افزایش دبی آب این قنات، مشکل آب شرب این روستا نیز به طور کامل حل شود.

با توجه به گفته‌های بخشدار قره‌پشتلو، می‌توان نتیجه گرفت که وضعیت آب شرب در این منطقه در سال‌های اخیر بهبود چشمگیری یافته است. با این حال همچنان برخی روستاها با مشکلاتی مواجه هستند که نیازمند توجه و پیگیری مسئولان است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۸
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۳
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۷
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۵
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳